-
Læs Musik i Lejets privatlivspolitik her: MiL-Privatlivspolitik.PDF
-
Musik i Lejet er medlem af brancheforeningen Dansk Live. Dansk Live er en interesseorganisation for spillesteder og festivaler, som har musikken i centrum. Dansk Live arbejder for at forbedre vilkårene for livemusikken bl.a. via politisk opsøgende arbejde og kommercielle aftaler. Samtidig arrangerer Dansk Live seminarer og kurser, kampagner som Music Against Drugs og samarbejder med andre musikorganisationer om bl.a. koncert-projekter og Årets Danske Live Navn.
-
Ordensregler for Musik i Lejet
For at skabe den bedste oplevelse for alle gæster og sikre alles sikkerhed, skal de følgende ordensregler følges af alle på festivalen.
Følges disse regler ikke, forbeholder Musik i Lejet sig retten til at bortvise personer fra festivalen uden refundering eller kompensation.
Musik i Lejets personale står altid til rådighed med hjælp, råd og vejledning.
- Følg altid anvisninger fra personalet og de frivillige
- Der er kun adgang for personer med gyldigt armbånd
- Vis hensyn overfor andre - Pas på dig selv, dine børn og dine ting
- Der kan forekomme visitation ved indgangen
- Personer, som fremstår utryghedsskabende i deres påklædning, afmærkning eller adfærd, får ikke adgang på koncertområdet. Det samme gælder kommercielle/politiske/aktivistiske aktører, der ikke på forhånd har lavet en aftale angående deres deltagelse
- Krænkende adfærd og diskrimination mod gæster, frivillige, service- og safety-personale tolereres ikke
- Alle former for vold eller trusler om vold mod gæster, frivillige, service- og safety-personale medfører øjeblikkelig politianmeldelse.
- Alle former for aggressiv adfærd er forbudt. Der skal udvises størst muligt hensyn til det øvrige publikum og til de frivillige
- Bortkastning af papiraffald, krus og lign. andre steder end i skraldespande er ikke tilladt
- Benyt toiletterne, det gør festivalen mere behagelig for alle
- Der kan kun købes alkohol af personer over 18 år. Barpersonalet har pligt til at bede om ID-legitimation i alle tvivlstilfælde. Det er ikke tilladt for voksne over 18 år at købe eller udlevere alkohol til unge under 18 år
- Crowdsurfing, moshing og anden uhensigtsmæssig adfærd er forbudt
Følgende må ikke medbringes på pladsen:
- Våben og våbenlignende genstande
- Mobile højtalere
- Alle former euforiserende stoffer
- Dyr
- Drikkevarer (uåbnet postevand/kildevand undtaget)
- Mad (babymad og særlige tilladelser undtaget)
- Professionelt kamera, optageudstyr og droner (uden skriftlig tilladelse)
- Paraplyer
- Fyrværkeri
- Laserpenne
- Gaspatroner
- Genstande der af personalet vurderes at være til fare for andre
Personer, der uberettiget og med forsæt forsøger at skaffe sig adgang til et af Musik i Lejets områder, bliver politianmeldt for ulovlig indtrængen i henhold Straffelovens § 264, og kan blive pålagt at betale en afgift på kr. 3000,-
-
Alle er velkomne på Musik i Lejet. Hvis du har særlige behov eller er kørestolsbruger, kan du herunder finde information om forholdene på festivalen. Hvis du har spørgsmål, som ikke besvares på denne side, er du meget velkommen til at kontakte os på kontakt@musikilejet.dk.
Jeg har ledsagekort
Ved gyldigt ledsagekort skal du blot købe 1 festivalbillet til dig selv, og din ledsager vil komme gratis med i perioden. Efter køb af din egen billet, skal du skrive til os på kontakt@musikilejet.dk, at du har en ledsager med på festival med følgende info:
- Dit navn + billettype
- Ledsagekort nr.
- Ledsagers navn + email på ledsager
Blot fremvis ledsagekortet, når I ankommer til festivalpladsen. Kørestolsbrugere kan maksimalt medbringe én ledsager, medmindre andet er aftalt på forhånd.
Derudover tager vi også hensyn til:
Vi har Diabetesarmbånd tilgængelige på festivalen, som udleveres til dig, hvis du har behov for det. De kan afhentes i førstehjælpteltet på festivalpladsen.
Vi anerkender Solsikkesnoren, og forstår at du kan have brug for lidt mere tålmodighed, tid eller ekstra hjælp. Det er vores personale samt Musik i Lejets frivillige på festivalpladsen fuldt informeret om.
Vi anerkender brug af Toiletkort, og du kan altid henvende dig til vores personale på festivalpladsen, for akut adgang toiletfaciliteter. Vi har aflåste toiletter og toiletter i personaleområder, som kan tages i brug med det samme, hvis behovet opstår.
Omgivelser
Musik i Lejet finder sted på en parkeringsplads samt ved et strandområde. Derfor kan fremkommeligheden enkelte steder være begrænset for kørestolsbrugere og gangbesværede. Vi forsøger at gøre festivalpladsen så tilgængelig som mulig, men der kan enkelte steder opleves vanskeligheder pga. arealtypen. Der vil være udlagt en midlertidig handicaprampe ved nedgangen på Stejlepladsen. Rampen ligger som en forlængelse til den permanente betonrampe. Under koncerterne er der desværre ikke faciliteret podier til forberedt udsyn til kørestolsbrugere.
Har du et invalideskilt kan du blive kørt hele vejen ned til festivalpladsen for at blive sat af og hentet igen.
-
Opdateres i 2025.
-
Har du en ekstra varm trøje til senere eller en taske, du ikke vil slæbe rundt på til koncerter? Så kan du nemt aflevere dine ting i garderoben. Du får et garderobenummer for de ting du indleverer mod betaling. Husk at passe på dit nummer! Garderobeteltet ligger på venstre side, når du er gået igennem indgangsportalen. Det er også her vi har Lost & Found, hvis du skulle være uheldig at miste noget på festivalen.
-
Festivalpladsen ligger for enden af Hovedgaden i 3220 Tisvildeleje.
DATO & ÅBNINGSTIDER:
Torsdag d. 17. juli kl. 13.00-05.00
Fredag d. 18. juli kl. 13.00-05.00
Lørdag d. 19. juli kl. 13.00-05.00
MINI Strandterrassen åbningstider: Opdateres i 2025.
-
Sættes i salg online d. 1. december 2024 kl. 10.00
- PARTOUT (3-DAGES BILLET) 2.095 kr + gebyr.
Denne billet giver adgang til festivalpladsen torsdag d. 17/7, fredag d. 18/7 og lørdag d. 19/7
- PARTOUT +65 (3-DAGES BILLET) 1.095 kr. + gebyr
Denne billet giver adgang til festivalpladsen torsdag d. 17/7, fredag d. 18/7 og lørdag d. 19/7. Denne billet kan benyttes af personer som er 65 år eller derover på Musik i Lejet 2025. Der skal kunne vises gyldigt billed-ID ved indgangen med en partout +65 billet.
- PARTOUT +12U16 (3-DAGES BILLET) 1.095 kr. + gebyr
Denne billet giver adgang til festivalpladsen torsdag d. 17/7, fredag d. 18/7 og lørdag d. 19/7. Denne billet kan benyttes af børn, som er 12, 13, 14 og 15 år. Aldersgrænser er gældende for den alder, man har på Musik i Lejet 2025. Der skal kunne vises gyldigt billed-ID ved indgangen med en partout +12U16 billet.
- PARTOUT U12 (3-DAGES BILLET) Gratis
Denne billet giver gratis adgang til børn, som er under 12 år og ledsages af en voksen med en adgangsgivende billet. Aldersgrænser er gældende for den alder, man har på Musik i Lejet 2025. Der skal kunne vises gyldigt billed-ID ved indgangen med en partout U12 billet.
- DAGSBILLET - TORSDAG 1.095 kr. + gebyr
Denne billet giver adgang til festivalpladsen torsdag d. 17/7
- DAGSBILLET - FREDAG 1.095 kr. + gebyr
Denne billet giver adgang til festivalpladsen fredag d. 18/7
- DAGSBILLET - LØRDAG 1.095 kr. + gebyr
Denne billet giver adgang til festivalpladsen lørdag d. 19/7
- FESTIVALPAKKE (MiL-Tenthouse & 2 Partoutbilletter) 6.485 kr. + gebyr
1x MiL-Tenthouse til 2 pers. med overnatning fra d. 16-20. juli.
2x Partoutbilletter, der giver adgang til festivalpladsen torsdag d. 17/7, fredag d. 18/7 og lørdag d. 19/7
2x Campingarmbånd
Festivalarmbånd udleveres ved festivalpladsen.
Campingarmbånd til overnatning på Ren & Rolig camping, udleveres i campingreceptionen ved Tisvilde Idrætshus, Tisvilde Bygade 35, 3220 Tisvildeleje.
-
Bo i et luksus MiL-Tenthouse eller mærk den ægte festivalstemning i dit eget medbragte telt på Ren & Rolig camping.
Overnatningsmuligheder:
- MiL-Tenthouse (til 2 pers. inkl. 2 campingarmbånd) 2.295 kr. + gebyr
- Festivalpakke (MiL-Tenthouse + 2 Partoutarmbånd inkl. 2 campingarmbånd) 6.485 kr. + gebyr
- Teltpas til lille medbragt telt (max. 2 pers.) 50 kr. + gebyr
- Teltpas til stort medbragt telt (max. 8 pers.) 400 kr. + gebyr
Tjek ind: onsdag d. 16. juli kl. 09.00 Afrejse: søndag d. 20. juli kl. 11.00
Ved køb af teltpas betales 500 kr. i depositum ved ankomst. Ved køb af MiL-Tenthouse betales 1000 kr. i depositum ved ankomst.
Depositum betales tilbage inden afrejse, hvis og såfremt, at din eller jeres plads er ryddet op fra telt mv. Dette godkendes af personalet i campingreceptionen.
Husk at tilkøbe campingarmbånd til alle i teltet, hvis det ikke er inkluderet i prisen.
Overnatter du på Ren & Rolig camping er der adgang til badefaciliteter, toiletter og ikke mindst den hyggelige campingcafé.
Campingcaféen serverer alt fra dampende varm morgenkaffe, smurte rundstykker, grillede MiL-pølser fra Kødsnedkeren i Vejby, iskolde Tuborg fadøl og kølig rosévin. Kort sagt alt hvad et MiL-campinghjerte begærer. Der vil også være en lille camping-reception samt frivillig-servicevagter på campingpladsen.
-
Til alle boformerne på Sankt Helene er der adgang til badefaciliteter, toiletter og feriecentrets hyggelige restaurant. Området ligger helt ideelt med kun et kvarters gå gang til festivalpladsen, og de naturskønne omgivelser vil med garanti sætte de bedste rammer for at nyde en kold øl, eller et læskende glas rosévin, i solen. Ønsker man at bo på Sankt Helene under Musik i Lejet 2025 købes overnatning direkte på Sankt Helenes egen hjemmeside her.
Nedenstående priser er pr. boform uanset om du er alene eller I er max. antal pr. boform. Bemærk at der bookes for 4 døgn med ankomst onsdag og afrejse søndag i uge 29.
Overnatningsmuligheder:
- Hytte inkl. campingarmbånd max. 4 personer / 4 døgn 5.600 kr.
- 2-værelses lejlighed inkl. campingarmbånd max. 6 personer / 4 døgn 12.000 kr.
- 1-værelses lejlighed inkl. campingarmbånd max. 2 personer / 4 døgn 6.000 kr.
- Værelse inkl. campingarmbånd max. 3 personer / 4 døgn 7.800 kr.
- Glampingtelt inkl. campingarmbånd max. 4 personer / 4 døgn 7.600 kr.
Det er ikke muligt at medbringe eget telt til Sankt Helene.
Ved overnatning på Sankt Helene Feriecenter bestilles dette direkte gennem deres egen hjemmeside her.
Læs mere om alle overnatningsmuligheder her
SANKT HELENE FERIECENTER Adresse: Bygmarken 30, 3220 Tisvildeleje
Har du spørgsmål til din overnatning på Sankt Helene Feriecenter, kontakt: +45 48 70 98 50 eller event@helene.dk
-
FØRSTEHJÆLP
Under Musik i Lejet vil der være mulighed for førstehjælp i førstehjælpsteltet. Teltet er placeret ved indgangen på festivalpladsen.
PLADSEN
- Der er kun adgang til festivalpladsen for gæster med gyldig armbånd. Al uautoriseret indtrængen på festival- og campingområdet er ikke tilladt og vil blive overdraget til myndighederne.
- Der opfordres til ikke at medbringe store tasker og rygsække med ind på festivalpladsen, men i så fald, at man vælger at gøre dette, vil der forekomme en grundig visitering af taskens indhold.
- Anvisninger fra festivalvagterne skal følges.
- Musik i Lejet accepterer ikke vold, racisme og sexisme. Ved udsættelse af en sådan adfærd bedes man henvende sig omgående til en af vores vagter.
- Vold, trusler om vold og andre former for aggressiv adfærd er forbudt og kan medføre politianmeldelse og øjeblikkelig bortvisning fra festivalen.
- Følgende må ikke medbringes på festivalpladsen: Våben, cykler, drikkevarer eller mad, der ikke er købt på festivalen, paraplyer, siddemøbler, konfetti, fyrværkeri eller laserpenne. Listen er ikke udtømmende.
- Festivalgæster må gerne medbringe deres egen medbragte vandflaske på festivalen, hvis den tømmes ved portene til festivalpladsen.
- Det er ikke tilladt at medbringe grill eller anvende åben ild på festivalpladsen, de omkringliggende naturområder eller på campingområdet. I tilfælde af et afbrændingsforbud pga. tørke i Gribskov Kommune, under festivalen, skal deres retningslinjer følges. Vær opmærksom på eventuelle skærpede regler ift. rygning, åben ild m.m. Du kan orientere dig om afbrændingsforbud på Kommunes hjemmeside eller her.
KONCERTER
Under koncerter skal instrukser fra Crowd Safety følges. Kasteskyts mod scenen er ikke tilladt. Crowdsurfing, stagediving og moshing er ikke tilladt. Vi opfordrer alle forældre og værger til at beskytte børnenes ører og undgå at lade de helt små komme for tæt på scenerne under koncerter.
ALKOHOL OG NARKOTIKA
- Det er forbudt både at købe og sælge alkohol til unge under 18 år, og i tilfælde af tvivl har barpersonalet lov til at bede om gyldigt ID-legitimation.
- Enhver form for besiddelse og salg af narkotika er ikke tilladt på festivalpladsen og medfører omgående bortvisning samt overlevering til myndighederne.
- Musik i Lejet er en del af Sundhedsstyrelsen og Dansk Lives (Danske festivalers Brancheorganisation) Anti Drugs kampagne. Med overskriften ’Under influence of Music. Lad musikken være din rus – Og få det hele med’ er det Musik i Lejets ønske, at gæsterne fornøjer sig med musik, venner og fællesskab.
VIS HENSYN OG FØLG FORHOLDSREGLERNE – SÅ FÅR VI ALLE EN FANTASTISK FESTIVAL.
-
Hvor køber jeg billetter?
Du kan købe din billet via Musik i Lejets hjemmeside. Det officielle billetsalg starter online søndag d. 1. december 2024 kl. 10:00. Besøg billetlinket her.
Der afholdes ikke et fysisk billetsalg i år.
Hvordan fungerer billetsystemet?
Når billetsalget starter åbner en digital kø. Du kommer ikke længere frem i køen af at sidde på billetlinket flere timer i forvejen. Vi anbefaler at du blot tilgår billetlinket, når klokken slår 10. I den digitale kø vil du få tildelt et kønummer. Når det er din tur har du 8 min til at gennemføre billetkøbet. Når du har købt en billet vil du få tilsendt en ordrebekræftelse inden for 30 min. Nogle betalingsformer kan gøre processen langsommere, og f. eks. ved MobilePay kan ordrebekræftelsen have en yderligere forsinkelse, inden den havner i mailindbakken.
Hvor mange billetter kan jeg købe?
Du kan købe 4 billetter ad gangen pr. billettype.
Hvad er Late Delivery?
I kampen mod billetsnyd opererer Musik i Lejet med Late Delivery på årets billetter. Det betyder, at når du har købt din billet, vil du modtage en ordrebekræftelse på dit køb og først modtage din gyldige festivalbillet på mail en uge før festivalens start.
Kan jeg sælge min billet videre?
Hvis du vil købe eller videresælge en Musik i Lejet billet, anbefaler vi at bruge United Tickets' Fan to Fan marketplace. Dette er den eneste officielle platform til køb og videresalg af Musik i Lejet billetter. Du kan sagtens sælge din billet inden du modtager den endelige festivalbillet. På ordrebekræftelsen står ordrenummeret, som skal bruges i videresalget. Efter billetten har skiftet hænder, vil den nye billetholder automatisk modtage den endelige festivalbillet på mail op til festivalen. Når dine billetter bliver købt gennem platformen, modtager du betaling på samme betalingskort, som du brugte til køb af ordren i første omgang. Betalingen for solgte billetter vil først gå igennem efter festivalen. Denne proces er af sikkerhedsmæssige grunde, og kan ikke ændres. Læs United Tickets' guide her.
Køber du derimod en festivalbillet uden om vores officielle billetudbyder, kan hverken Musik i Lejet eller United Tickets garantere billettens gyldighed.
For flere spørgsmål ang. køb og videresalg af billetter, kan du kontakte United Tickets her.
Skal jeg printe min billet?
Nej, det behøver du ikke. Du kan have din billet klar enten på mobilen eller i print. Husk at møde personligt op, da vi påsætter dit armbånd med det samme. Hvis du har købt billetter sammen med dine venner eller din familie og ikke har mulighed for at komme sammen, kan I få billetterne scannet enkeltvis.
VIGTIG BILLETINFORMATION:
Musik i Lejet 2024 fik med ny lokalplan tilladelse og fremtidig ret til brug af nuværende plads.
Kommunen har siden modtaget klager på baggrund af den nye lokalplan. Sagerne bliver lige nu behandlet. Vi tror og håber på et positivt tilsagn, så festivalen kan fortsætte på samme sted, som den altid har gjort.
Alle billetkøbere skal dog vide, at hvis uheldet skulle være ude, og Musik i Lejet dermed ikke kan afholdes på sin sædvanlige plads, så effektuerer vi en plan B. Vi har sikret en alternativ festivalplads i ca. 5 kilometers fugleflugt (cykelafstand) fra den nuværende plads, så vi, uanset hvordan klagesagerne falder ud, kan holde en fantastisk festival i 2025.
Vi glæder os til Sommerens Festival!